Veelgestelde vragen

  • Wat is de Familiebox?

    Bij Familiebox heb je altijd keuze uit 12 verschillende wisselende gerechten en 3 kant en kaar gerechten. U kunt kiezen voor 2 , 3 of 4 gerechten . De gerechten zijn op zo manier ontwikkeld zodat zowel kinderen en volwassen ze lekker vinden.  We hebben super snelle gerechten (in 20 minuten klaar) vegetarische gerechten(4 per week) en Bilder premium gerechten (luxere gerechten).  Alle gerechten zoveel mogelijk afgepast naar het recept zodat u thuis niks hoeft weg te gooien.  

    https://www.defamiliebox.nl/

  • Welke producten zitten er in Familiebox?

    Familiebox bevat zoveel mogelijk pure ingrediënten en zo min mogelijk bewerkte producten. Op deze manier heb je de volledige controle over wat je eet. We kiezen voor Nederlandse groenten en fruit als die beschikbaar zijn en voor producten uit het buitenland om in de winter variatie te bieden. We volgen zo veel mogelijk de seizoenen. Familiebox bevat vlees, gevogelte van Nederlandse bodem en zonder antibiotica! 

  • Bevat Familiebox ook vegetarische gerechten?

    Ja zeker. We vinden dat een vegetarisch gerecht past bij een gebalanceerd dieet. Daarom is er bij Familiebox elke week keuze uit 4 verschillende vegetarische gerechten. De rest van de maaltijden bevatten altijd vis, vlees of gevogelte. Vegetarische maaltijden vullen we aan met eiwitrijke voedingsmiddelen zoals linzen, bonen, kikkererwten, eieren, kaas en andere zuivelproducten.

  • Voor hoeveel personen is Familiebox geschikt?

    De Familiebox is verkrijgbaar in de varianten SMALL, MEDIUM en LARGE. Familiebox SMALL is geschikt voor 2 volwassenen of 1 volwassene met 2 jonge kinderen. Familiebox MEDIUM is afgestemd op 3 volwassenen of 2 volwassenen en 2 kinderen. Familiebox LARGE is afgestemd op 4 volwassenen en of 2 volwassenen en 3 kinderen. 

  • Waarom moet ik mijn mobiele nummer opgeven als ik me registreer?

    Het is belangrijk om ook je mobiele nummer in te voeren bij de registratie. Zo ontvang je een dag voor de levering een SMS met informatie over de bezorgtijd. Ook kunnen we je zo op de hoogte houden van onverwachte veranderingen in bezorgtijd.

  • Zit ik ergens aan vast?

    Nee, je zit bij Familiebox  zit je nergens aan vast want het gaat bij ons om een account. Wanneer je je registreert, maken we een account voor je aan. Dit houdt in dat je in principe wekelijks of tweewekelijks (om de week) een box ontvangt. Je kunt echter na het inloggen op onze website makkelijk zelf een leveringsschema bepalen, de Maaltijdbox voor een (aantal) keer annuleren of alleen aanzetten wanneer jij wilt. Wij hanteren een opzeg- en wijzigingstermijn van 6 dagen voor levering.

  • Wat kost de Familiebox?

    Familiebox Small (2 volwassenen): 

    De prijs voor 2 maaltijden per week is €35 

    De prijs voor 3 maaltijden per week is €40

    De prijs voor 4 maaltijden per week is €50


    Familiebox Medium (3 volwassenen of 2 volwassenen en 2 kinderen): 

    De prijs voor 2 maaltijden per week is €40

    De prijs voor 3 maaltijden per week is €55

    De prijs voor 4 maaltijden per week is €65


    Familiebox Large (4 volwassenen of 2 volwassenen en 3 kinderen): 

    De prijs voor 2 maaltijden per week is €50

    De prijs voor 3 maaltijden per week is €65

    De prijs voor 4 maaltijden per week is €75

  • Ik wil een of meedere leveringen annuleren? Hoe doe ik dat?

    Ga naar "mijn bestellingen" Daar kun je de data annuleren waarop je geen Maaltijdbox wilt ontvangen. Dit doe je door rechtsboven iedere bestelling voor AAN of UIT te kiezen. Je wijzigingen worden automatisch opgeslagen. Je kunt leveringen tot 1,5 maand vooruit bekijken en wijzigen. Let er op dat we een termijn van 6 dagen hanteren voor wijzigingen of annuleringen. Kom je er niet uit? We helpen je graag! Bel naar 085-0270005 of stuur een e-mail naar info@defamiliebox.nl.

  • Ik wil mijn account stopzetten, hoe doe ik dat?

    Als je wilt kun je het lidmaatschap stopzetten. Dit doe je door in te loggen op Mijn Familiebox. Klik vervolgens rechtsboven op inloggen of op het icoontje van het poppetje op je mobiel. Klik daarna op ‘instellingen --> Account’. Klik op ‘stopzetten’.  Let er op dat we een termijn van 6 dagen hanteren voor wijzigingen of annuleringen. Dus ook een opzegging moet je uiterlijk de dinsdag voor je eerstvolgende levering doorvoeren. Kom je er niet uit? We helpen je graag! Bel naar 085-0270005 of stuur een e-mail naar klantenservice@defamiliebox.nl.

  • Ik heb Familiebox met korting besteld, heb ik nu een abonnement?

    Je hebt nu een flexibel lidmaatschap en je kunt op elk moment gemakkelijk een enkele levering annuleren of het lidmaatschap helemaal stopzetten. Dit kan door in te loggen op de website. Let er op dat we een termijn van 6 dagen hanteren voor wijzigingen of annuleringen. Kom je er niet uit? We helpen je graag! Bel naar 085-0270005 of stuur een e-mail naar klantenservice@defamiliebox.nl.

  • Wat is er met Mathijs (Maaltijdbox) gebeurd?

    TV-kok en auteur Mathijs Vrieze is jarenlang het gezicht geweest van Mathijs Maaltijdbox. Deze rol is voor Mathijs niet langer meer te combineren met zijn andere werkzaamheden. De ontwikkeling van nieuwe recepten en boxen heeft hij met vertrouwen overgedragen aan het professionele team van Bilder & De Clercq. Op termijn worden er ook steeds meer mooie recepten van Bilder & de Clercq beschikbaar in de Familiebox. Stay tuned!

  • Kan ik een Bilder en de Clercq Recept toevoegen

    We hebben iedere week 1 of meerdere oude en nieuwe Bilder recepten online staan in onze line-up van 12 recepten, er is altijd een premium gerecht voor een kleine meerprijs met wat extra lekkers, maar veelal kun je er zonder meerprijs voor kiezen. 

  • Hebben jullie een app?

    Nee, we hebben een website die goed op mobiel werkt. Je kunt via je mobiel of ipad eenvoudig via onze site je leveringen beheren. Je zou de site kunnen opslaan als favoriet en dan een icoon op je telefoon plaatsen, zodat je met 1 klik je recepten kan kiezen. Eenmaal ingelogd blijf je ingelogd zolang je je geschiedenis niet wist in je browser.

  • Wat zit er in de broodbox?

    In de broodbox zitten mooie broden geleverd door HANDGEMAAKTBROOD. De broden zijn gemaakt volgens traditioneel desem receptuur. U krijgt van ons een wisselende box met 3 grote broden en  4 kleinere broden. Het enige wat u thuis hoeft te doen is de borden even af te bakken op 200 graden tussen  7 a 12 minuten.

    https://www.defamiliebox.nl/broodbox

  • Wat is een kant en klaar gerecht?

    Onze kant-en-klaar maaltijden worden ontwikkeld door de Pasta Fabriek, Al Dente. Een familiebedrijf in Amsterdam, dat zijn hart en ziel legt in het vervaardigen van ambachtelijke en verse maaltijden en pasta’s.Voor de bereiding van alle maaltijden wordt gebruik gemaakt van verse producten zonder toevoegingen. De maaltijden zijn het beste te bereiden in de oven en dan binnen 5-20 min klaar. Bij weinig tijd kun je ze ook goed in de magnetron bereiden, dan staat de maaltijd binnen 3-5 min op tafel.

    https://www.defamiliebox.nl/kant-klaar-maaltijden

  • Hoe betaal ik voor De familiebox?

    Voor je eerste box reken je direct bij bestelling af met Ideal of creditcard, met deze betaling controleren we je betaalgegevens en stellen we een automatische incasso in maar, pas zodra je een tweede box besteld.  Je rekent dus je vervolgboxen af per automatische incasso, uiteraard alleen als je ze ontvangt en pas de dag nadat je je box ontvangt.    

  • Kan ik ook zo af en toe bestellen?

    Dat kan uiteraard,  zet vooral alleen de leveringen aan die jij wilt ontvangen obv de leverdatum of het menu.  Zet na je eerste bestelling je leveringen uit en selecteer onderaan je bestellingen "zet mijn boxen standaard UIT" hierdoor komt er niet onverwacht een box aan de deur.  Je krijgt van ons iedere week een mailtje met een aantal menu's en jij bepaald zelf of je je dan nog inschrijft, log in kies je leverdatum en menu's en we komen alleen op die datum bij je langs, uiteraard betaal je ook alleen voor geleverde boxen ;).