Veelgestelde vragen

  • Wat biedt de Familiebox?

    Bij de Familiebox heb je altijd keuze uit 12 lekkere en gevarieerde gerechten die wekelijks wisselen. Je kunt bij ons kiezen voor een 2, 3 of 4-daagse Familiebox. In de Familiebox zitten o.a. speciale KIDS TOPPERS om samen met je kinderen te kopen, SNELLE-gerechten die in 20 minuten op tafel staan, VEGA-gerechten en onze Bilder & De Clercq PREMIUM-gerechten. Wij houden niet van verspilling dus maken alle gerechten zo op maat zodat je thuis niks hoeft weg te gooien. Zo hou je meer tijd over voor elkaar. 

  • Voor hoeveel personen is de Familiebox geschikt?

    De Familiebox is verkrijgbaar in de varianten SMALL, MEDIUM en LARGE. 

    SMALL: geschikt voor 2 volwassenen of 1 volwassene met 2 jonge kinderen

    MEDIUM: afgestemd op 3 volwassenen of 2 volwassenen en 2 (jonge) kinderen

    LARGE: genoeg voor 4 volwassenen of 2 volwassenen met 3 (jonge) kinderen of 2 volwassenen met 2 oudere kinderen

    Hierboven is grofweg een inschatting gemaakt van een gemiddelde behoefte. Welke Familiebox je nodig hebt voor je gezin is natuurlijk afhankelijk van jullie eigen behoefte. 

  • Wat zit er in de Familiebox?

    Familiebox bevat zoveel mogelijk pure ingrediënten en zo min mogelijk bewerkte producten. Op deze manier weet je wat je eet en kan je optimaal genieten van onze gerechten. Wij kiezen bij voorkeur voor groenten en fruit van Nederlandse bodem, maar zijn in de winter af en toe genoodzaakt ingrediënten uit het buitenland te halen. Ook gebruiken we zoveel mogelijk seizoensproducten. De Familiebox bevat vlees en gevogelte van Nederlandse bodem en daarnaast bevatten deze geen toegevoegde stoffen zoals antibiotica.

  • Hoe kan ik een Familiebox bestellen?

    Bij ons kan je gemakkelijk bestellen via de oranje bestel knop bovenaan het scherm. Tijdens het bestel proces moet je een aantal gegevens invullen zoals naam en adres, jouw gewenste leverdatum en gerechten selecteren en de eerste betaling voldoen. Let er wel op dat je dit niet meer kan wijzigen bij jouw eerste bestelling. Dit kan pas vanaf je tweede Familiebox.  

  • Wat zijn de prijzen van de Familiebox?

    Familiebox Small

    De prijs voor 2 maaltijden per week is €36,00

    De prijs voor 3 maaltijden per week is €41,50

    De prijs voor 4 maaltijden per week is €51,50

    Familiebox Medium

    De prijs voor 2 maaltijden per week is €41,50

    De prijs voor 3 maaltijden per week is €57,00

    De prijs voor 4 maaltijden per week is €67,00

    Familiebox Large

    De prijs voor 2 maaltijden per week is €57,00

    De prijs voor 3 maaltijden per week is €67,00

    De prijs voor 4 maaltijden per week is €77,00

    Weten welke box bij jou past? Kijk dan bij onze vraag: 'Voor hoeveel personen is de Familiebox geschikt?'

  • Zit ik ergens aan vast?

    Nee, je zit bij de Familiebox nergens aan vast. Wanneer je je registreert, maken we een account voor je aan en vanuit dit account kan je heel gemakkelijk zelf bepalen wanneer je een Familiebox wil ontvangen. Je kan dit standaard AAN of UIT zetten. Je kan de Familiebox bijvoorbeeld wekelijks, om de week of eens in de maand bestellen, dat hangt helemaal af van je eigen voorkeur!

  • Hoe gaat de betaling bij de Familiebox?

    Bij jouw eerste box kan je de betaling doen via iDeal of Creditcard. Wel vragen wij om jouw betalinggegevens meteen in te vullen zodat wij bij een volgende Familiebox dit via automatische incasso kunnen. Wel zo gemakkelijk! Uiteraard betaal je die pas als je de Familiebox ontvangen hebt.  

  • Ik heb de Familiebox met korting besteld, zit ik nu aan een abonnement vast?

    Je hebt nu een account bij ons aangemaakt, hier kan je je leveringen zelf beheren. Leveringen kan je hier gemakkelijk bestellen, wijzigen of annuleren. Door in te loggen op de website zie je alle opties met betrekking tot jouw persoonlijke account. Let op! Je kan tot 6 dagen voor de levering wijzigingen doorgeven via jouw account. Kom je er niet uit? We helpen je graag! Bel naar 085-0270005 of stuur een e-mail naar info@defamiliebox.nl.

  • Hoe flexibel is de Familiebox?

    Bij ons staan de leveringen standaard AAN of UIT, afhankelijk van wat jij prettig vindt. Zet na je eerste bestelling je leveringen UIT en selecteer onderaan je bestellingen "Zet mijn boxen standaard UIT" hierdoor kom je niet voor onverwachte verassingen te staan. Let op! Je kan tot 6 dagen voor de levering wijzigingen doorgeven via jouw account.

  • Uit hoeveel recepten kan ik elke week kiezen?

    Bij ons kan je wekelijks uit 12 lekkere en gevarieerde recepten kiezen. Van deze recepten zijn er altijd standaard 4 vegetarische, de andere gerechten bevatten wisselend vlees, gevogelte of vis. Daarnaast hebben we regelmatig onze KIDS TOPPERS, de Bilder & De Clercq PREMIUM-gerechten, SUPER SNELLE-gerechten en EXTRA GROENTEN-gerechten op het menu staan. 

  • Bevat de Familiebox ook vegetarische gerechten?

    Ja, zeker! We vinden dat een vegetarisch gerecht past bij een gebalanceerde leefstijl. Daarom is er bij Familiebox elke week keuze uit 4 verschillende vegetarische gerechten. De rest van de maaltijden bevatten altijd vis, vlees of gevogelte. Vegetarische maaltijden vullen we aan met eiwitrijke voedingsmiddelen zoals linzen, bonen, kikkererwten, eieren, kaas en andere zuivelproducten.

  • Kan ik een Bilder en de Clercq recept toevoegen?

    We hebben iedere week 1 of meerdere oude en nieuwe Bilder & De Clercq recepten online staan in onze line-up van 12 recepten. Er is altijd een PREMIUM-gerecht voor een kleine meerprijs met wat extra lekkers, maar veelal kun je er ook zonder meerprijs voor kiezen.

  • Bezorgen jullie ook in België?

    Nee, wij bezorgen in verband met logistieke redenen niet in België. 

  • Op welke dagen wordt de Familiebox bezorgt?

    Heel Nederland: Wij bezorgen Familiebox op maandag doormiddel van de PostNL bezorgdienst. De bezorging vind plaats tussen 17:00 en 22:00 uur.

    De Randstad: Hier is het eventueel ook mogelijk de Familiebox op zondag te laten bezorgen tussen 17:00 en 22:00 middels de PostNL bezorgdienst. 

    Je krijgt een dag van tevoren een bericht met een tijdslot van een uur, zodat je niet de hele tijd zit te wachten. Wil je eens een keer ergens anders bezorgd hebben? Geen probleem, je kan meerdere adressen aanmaken in je profiel en per week je Familiebox ergens anders laten bezorgen.

  • Tot wanneer kan ik mijn bestelling wijzigen?

    Het is mogelijk jouw bestelling te wijzigen tot 6 dagen voor de leverdatum. Dit houdt in dat je uiterlijk de dinsdag voor jouw eerste volgende levering vóór 23:59 je wijzigen bij ons kan doorgeven via jouw account.

  • Hoe laat wordt mijn Familiebox bezorgt?

    De Familiebox wordt tussen 17:00 en 22:00 bezorgt door PostNL bezorgdienst. Je krijgt in de ochtend van PostNL een SMS met een tijdsslot van een uur. 

  • Waarom moet ik mijn mobiele nummer opgeven als ik me registreer?

    Het is belangrijk om ook je mobiele nummer in te voeren bij de registratie. Zo ontvang je een dag voor de levering een SMS met informatie over de bezorgtijd. Ook kunnen we je zo op de hoogte houden van onverwachte veranderingen in bezorgtijd.

  • Ik wil een of meerdere leveringen annuleren. Hoe doe ik dat?

    Als je naar de "Mijn Bestellingen" pagina gaat in jouw account kun je de data annuleren waarop je geen Familiebox wilt ontvangen. Dit doe je door rechtsboven iedere bestelling voor AAN of UIT te kiezen. Je wijzigingen worden automatisch opgeslagen. Je kunt leveringen tot 1,5 maand vooruit bekijken en wijzigen. Let op! Je kan tot 6 dagen voor de levering wijzigingen doorgeven via jouw account. Kom je er niet uit? We helpen je graag! Bel naar 085-0270005 of stuur een e-mail naar info@defamiliebox.nl.

  • Hoe kan ik mijn account stopzetten?

    Je lidmaatschap helemaal stopzetten? Dit doe je door in te loggen op jouw Familiebox account, naar “Instellingen” te gaan en vervolgens helemaal onderaan naar “Account” te scrollen. Klik vervolgens op OPHEFFEN en bij deze is jouw account gedeactiveerd en zal je geen leveringen meer ontvangen. Je kan in de toekomst makkelijk jouw account weer activeren wanneer je dat wil. Let op! Je kan tot 6 dagen voor de levering wijzigingen doorgeven via jouw account. Dus ook een opzegging moet je uiterlijk de dinsdag voor je eerstvolgende levering doorvoeren. Kom je er niet uit? We helpen je graag! Bel naar 085-0270005 of stuur een e-mail naar info@defamiliebox.nl.

  • Heeft de Familiebox een app?

    Nee, bij de Familiebox hebben we geen app voor op je telefoon. Echter hebben we wel een website die goed op je mobiel werkt. Je kunt via je mobiel of iPad eenvoudig via onze site je leveringen beheren. Je zou de site kunnen opslaan als favoriet en dan een icoon op je telefoon plaatsen, zodat je met 1 klik je recepten kan kiezen. Eenmaal ingelogd blijf je ingelogd zolang je je geschiedenis niet wist in je browser.

  • Wat is de broodbox en wat zit erin?

    In de broodbox zitten mooie broden geleverd door HANDGEMAAKTBROOD. De broden zijn gemaakt volgens traditioneel desem receptuur. U krijgt van ons een wisselende box met 3 grote broden en 4 kleinere broden. Het enige wat u thuis hoeft te doen is de borden even af te bakken op 200 graden tussen 7 a 12 minuten.

    https://www.defamiliebox.nl/broodbox

  • Wat is de Fruitbox en wat zit erin?

    In onze fruitbox zit een selectie van heerlijke fruitsoorten vers en uit het seizoen. Van Nederlands seizoensfruit, wanneer dit beschikbaar is, tot verrassend exotisch fruit.

    https://www.defamiliebox.nl/fruitbox