Veelgestelde vragen

  • Wat biedt de Familiebox?

    Bij de Familiebox heb je altijd keuze uit 12 lekkere en gevarieerde gerechten die wekelijks wisselen. Je kunt bij ons kiezen voor een 2, 3 of 4-daagse Familiebox. In de Familiebox zitten o.a. speciale KIDS TOPPERS om samen met je kinderen te koken, SNELLE-gerechten die in 20 minuten op tafel staan, VEGA-gerechten en onze Bilder & De Clercq PREMIUM-gerechten. Wij houden niet van verspilling dus maken alle gerechten zo op maat zodat je thuis niks hoeft weg te gooien. 

  • Voor hoeveel personen is de Familiebox geschikt?

    De Familiebox is verkrijgbaar in 3 maten; 2 personen, 3-4 personen en 4-5 personen.

    Onze kleinste box is geschikt voor 2 personen. Hierna volgt de box voor 3-4 personen. Deze is passend voor een gezin met 2 volwassenen en 2 kinderen. Onze grootste box is voldoende voor 4-5 personen. Deze box is o.a. geschikt voor grote gezinnen met 2 volwassenen en 3 kinderen. 

    Welke box er nodig is, is sterk afhankelijk van de eigen behoefte. De hierboven genoemde voorbeelden kunnen in sommige gevallen afwijken. 

  • Wat zit er in de Familiebox?

    Familiebox bevat zoveel mogelijk pure ingrediënten en zo min mogelijk bewerkte producten. Op deze manier weet je wat je eet en kan je optimaal genieten van onze gerechten. Wij kiezen bij voorkeur voor groenten en fruit van Nederlandse bodem, maar zijn in de winter af en toe genoodzaakt ingrediënten uit het buitenland te halen. Ook gebruiken we zoveel mogelijk seizoensproducten. De Familiebox bevat vlees en gevogelte van Nederlandse bodem en daarnaast bevatten deze geen toegevoegde stoffen zoals antibiotica.

  • Hoe kan ik een Familiebox bestellen?

    Bij ons kan je gemakkelijk bestellen via de knop 'Aanmelden' in het menu bovenaan het scherm. Tijdens het bestel proces vul je een aantal gegevens in zoals je naam en adres. Daarnaast geeft je jouw gewenste leverdag en eerste leverdatum aan ons door om vervolgens je gerecht keuze te maken. Hierna kan je je eerste betaling via iDeal of CreditCard voldoen. Na betaling heb je een account bij ons aangemaakt waar je jouw lidmaatschap en leveringen gemakkelijk zelf kan beheren.

  • Wat zijn de prijzen van een Familiebox?

    Familiebox voor 2 personen

    De prijs voor 2 maaltijden per week is €36,00

    De prijs voor 3 maaltijden per week is €41,50

    De prijs voor 4 maaltijden per week is €51,50

    Familiebox voor 3-4 personen

    De prijs voor 2 maaltijden per week is €41,50

    De prijs voor 3 maaltijden per week is €57,00

    De prijs voor 4 maaltijden per week is €67,00

    Familiebox voor 4-5 personen

    De prijs voor 2 maaltijden per week is €57,00

    De prijs voor 3 maaltijden per week is €67,00

    De prijs voor 4 maaltijden per week is €77,00

    Bekijk alle Familieboxen

  • Zit ik ergens aan vast?

    Nee, je zit bij de Familiebox nergens aan vast. Wanneer je je registreert, maken we een account voor je aan en hierbij ga je een flexibel lidmaatschap aan. Vanuit dit account kan je heel gemakkelijk zelf bepalen wanneer je een Familiebox wil ontvangen en wanneer niet. Je kan de Familiebox bijvoorbeeld wekelijks, om de week of eens in de maand bestellen, dat hangt helemaal af van je eigen voorkeur!

  • Hoe gaat de betaling bij de Familiebox?

    Bij jouw eerste box kan je de betaling doen via iDeal of Creditcard. Wel vragen wij om jouw betalinggegevens meteen in te vullen zodat wij bij een volgende Familiebox dit via automatische incasso kunnen. Wel zo gemakkelijk! Uiteraard betaal je die pas als je de Familiebox ontvangen hebt.  

  • Ik heb de Familiebox met korting besteld, zit ik nu aan een wekelijks abonnement vast?

    Je hebt nu een account bij ons aangemaakt en een flexibel lidmaatschap aangegaan. In je account kan je gemakkelijk zelf je leveringen en flexibele lidmaatschap beheren. Leveringen kan je hier gemakkelijk bestellen, wijzigen of annuleren. Door in te loggen op de website zie je alle opties met betrekking tot jouw persoonlijke account. Let op! Je kan tot 6 dagen voor de levering wijzigingen doorgeven via jouw account. Daarna gaan we aan de slag om alles voor je klaar te maken. Kom je er toch niet uit? We helpen je graag! Bel naar 085-0270005 of stuur een e-mail naar info@defamiliebox.nl.

  • Hoe flexibel is de Familiebox?

    Bij Familiebox heb je zelf controle over je leveringen. Je gaat bij ons namelijk een flexibel lidmaatschap aan. Dit houdt in dat je via je account gemakkelijk boxen kan wijzigen, pauzeren of bestellen. Wil je de box automatisch elke week van ons ontvangen of juist helemaal zelf bepalen wanneer wel en wanneer niet? Dat kan allemaal. Dit kan je namelijk gemakkelijk zelf in stellen via je eigen account. De opties hiervoor kan je vinden bij 'Mijn Bestellingen' en 'Instellingen'. 

    Let er we op dat je uiterlijk tot 6 dagen voor de leverdatum wijzigingen door kan geven via jouw account. 

  • Uit hoeveel recepten kan ik elke week kiezen?

    Bij ons kan je wekelijks uit 12 lekkere en gevarieerde recepten kiezen. Van deze recepten zijn er altijd standaard 4 vegetarische, de andere gerechten bevatten wisselend vlees, gevogelte of vis. Daarnaast hebben we regelmatig onze KIDS TOPPERS, de Bilder & De Clercq PREMIUM-gerechten, SUPER SNELLE-gerechten en EXTRA GROENTEN-gerechten op het menu staan. 

  • Bevat de Familiebox ook vegetarische gerechten?

    Ja, zeker! We vinden dat een vegetarisch gerecht past bij een gebalanceerde leefstijl. Daarom is er bij Familiebox elke week keuze uit 4 verschillende vegetarische gerechten. De rest van de maaltijden bevatten altijd vis, vlees of gevogelte. Vegetarische maaltijden vullen we aan met eiwitrijke voedingsmiddelen zoals linzen, bonen, kikkererwten, eieren, kaas en andere zuivelproducten.

  • Wat houden 'Kids Topper', 'Lekker Snel' en 'Extra Groenten' gerechten in?

    Kids Toppers
    Onze Kids Toppers zijn speciaal gemaakt voor jong én oud. Door de combinatie van smaken in het gerecht zijn deze gerechten extra aantrekkelijk voor kinderen. Daarnaast houden we er altijd rekening mee dat er voldoende groenten in de maaltijden zitten zodat ze natuurlijk ook gewoon gezond zijn.

    Lekker Snel
    Lekker Snelle gerechten zijn maaltijden die binnen 20-25 minuten op tafel staan. Perfect voor wanneer je een keertje minder tijd hebt.

    Extra Groenten
    De gerechten met extra groenten bevatten altijd meer dan 200 gram groente per portie.

  • Bezorgen jullie ook in België?

    Nee, wij bezorgen in verband met logistieke redenen niet in België. 

  • Waar en wanneer wordt de Familiebox bezorgd?

    Heel Nederland (m.u.v. de Waddeneilanden)
    Wij bezorgen Familiebox op maandag doormiddel van de PostNL bezorgdienst. De bezorging vind plaats tussen 17:00 en 22:00 uur.

    De Randstad
    Hier is het eventueel ook mogelijk de Familiebox op zondag te laten bezorgen tussen 17:00 en 20:30 middels de PostNL bezorgdienst.

    Je krijgt een dag van tevoren een bericht met een tijdslot van een uur, zodat je niet de hele tijd zit te wachten. Wil je eens een keer ergens anders bezorgd hebben? Geen probleem, je kan meerdere adressen aanmaken in je profiel en per week je Familiebox ergens anders laten bezorgen.

    Wij bezorgen de Familiebox niet op de Waddeneilanden of in België.

  • Tot wanneer kan ik mijn bestelling wijzigen?

    Het is mogelijk jouw bestelling te wijzigen tot 6 dagen voor de leverdatum. Dit houdt in dat je uiterlijk de dinsdag voor jouw eerste volgende levering vóór 23:59 je wijzigen bij ons kan doorgeven via jouw account. Hierna gaan we voor je aan de slag en doen we onze inkopen. 

  • Hoe laat wordt mijn Familiebox bezorgd?

    De Familiebox wordt op zondagavond tussen 17:00 en 20:30 bezorgd en maandag tussen 17:00 en 22:00 door de bezorgdienst van PostNL. Je ontvangt in de ochtend van de leverdag een SMS met een tijdsslot van een uur van PostNL.

  • Waarom moet ik mijn mobiele nummer opgeven als ik me registreer?

    Het is belangrijk om ook je mobiele nummer in te voeren bij de registratie. Zo ontvang je een dag voor de levering een SMS met informatie over de bezorgtijd. Ook kunnen we je zo op de hoogte houden van onverwachte veranderingen in bezorgtijd.

  • Ik wil een of meerdere leveringen pauzeren. Hoe doe ik dat?

    Bij de pagina 'Mijn Bestellingen' heb je de optie om een of meerdere Familieboxen te pauzeren. Dit doe je door het schuifje aan de rechterkant op aan of uit te zetten. Je wijzigingen worden automatisch opgeslagen. Je kunt bij ons leveringen tot 1,5 maand vooruit bekijken, wijzigen, pauzeren of bestellen. Let op! Je kan tot 6 dagen voor de levering wijzigingen doorgeven via jouw account. Kom je er niet uit? We helpen je graag! Bel naar 085-0270005 of stuur een e-mail naar info@defamiliebox.nl.

  • Hoe kan ik mijn account stopzetten?

    Je flexibele lidmaatschap helemaal stopzetten? Dit doe je door in te loggen op jouw Familiebox account, naar 'Instellingen' te gaan en vervolgens helemaal onderaan naar 'Mijn lidmaatschap' te scrollen. Klik vervolgens op 'UIT' en bij deze is jouw lidmaatschap stopgezet en zal je geen boxen meer ontvangen. Je kan in de toekomst makkelijk jouw lidmaatschap weer activeren wanneer je dat wil. 

    Let op! Je kan tot 6 dagen voor de levering wijzigingen doorgeven via jouw account. Dus ook een opzegging moet je uiterlijk de dinsdag voor je eerstvolgende levering doorvoeren. Kom je er niet uit? We helpen je graag! Bel naar 085-0270005 of stuur een e-mail naar info@defamiliebox.nl.

  • Heeft de Familiebox een app?

    Nee, bij de Familiebox hebben we geen app voor op je telefoon. Echter hebben we wel een website die goed op je mobiel werkt. Je kunt via je mobiel of iPad eenvoudig via onze site je leveringen beheren. Je zou de site kunnen opslaan als favoriet en dan een icoon op je telefoon plaatsen, zodat je met 1 klik je recepten kan kiezen. Eenmaal ingelogd blijf je ingelogd zolang je je geschiedenis niet wist in je browser.

  • Wat is de Broodbox en wat zit erin?

    In de Broodbox zitten mooie broden afkomstig en gemaakt door HANDGEMAAKTBROOD. De broden van HANDGEMAAKTBROOD zijn gemaakt volgens traditioneel desem receptuur. Je krijgt van ons een box met 3 grote broden en 4 kleinere broden. De broden in deze box wisselen wekelijks. Het enige wat je thuis hoeft te doen is de broden even afbakken. Dit kan op 200 graden tussen 7-12 minuten.

    Meer weten over de Broodbox?

  • Wat is de Fruitbox en wat zit erin?

    In onze Fruitbox zit een selectie van heerlijke fruitsoorten. Helemaal vers en uit het seizoen. De fruitsoorten variëren van Nederlands seizoensfruit tot verrassend exotisch fruit.

    Meer weten over de Fruitbox?