SAMSAM



In de week van 16 november zitten de ambachtelijke mini rookworstjes van SAMSAM in de Familiebox. Om deze reden is het tijd om wat meer te weten te komen over misschien wel de meest innovatieve leverancier van de Familiebox.

SAMSAM is een jong bedrijf met enthousiaste food- en marketing professionals die met een frisse blik naar horeca- en foodservice bedrijven kijken. Ze leveren vooral demi-traiteur producten: kwalitatief hoogwaardige maaltijdcomponenten die al voor een groot deel bereid zijn, maar waar een kok/chef nog wel zijn eigen twist aan dient te geven. Als founder van SAMSAM is Anne constant bezig om de perfecte matches te zoeken tussen keuken en klant. Daarnaast probeert ze een nieuwe denkwijze te creëren waarbij het verkorten van de voedselketen en het verhogen van de kostenefficiëntie centraal staan.

De missie van SAMSAM

Door verschillende invalshoeken en belangen te combineren, is Anne bij het idee van SAMSAM gekomen. Het team kijkt voornamelijk naar het gehele productieproces van een gerecht of product. Van grondstof tot recept, van smaak tot trend en van productie tot logistiek. SAMSAM’s missie is daarop afgestemd en tweeledig: aan de ene kant is het streven de voedselketen te verkorten. Dit zorgt ervoor dat de producten verser blijven, maar ook is het duurzamer en kosten besparend: geen onnodige schakels in de voedselketen en zoveel mogelijk in eigen keukens gemaakt. Aan de andere kant gelooft het team er ook in vooral te focussen op de producten waar ze goed in zijn. Op deze manier kan het assortiment excelleren en worden consumenten verbluft. “De specialiteiten van verschillende keukens worden gematcht aan haar klanten. Zo is ons kleine rookworstje en de Familiebox natuurlijk een match made in heaven. Wie wil nou z’n rookworst delen met het hele gezin?!” aldus Anne.

Unieke kant-en-klaar maaltijden

Bij SAMSAM proberen ze anders te zijn door normaal te blijven. Als iedereen duikt op vegetarisch, zal het team juist de focus leggen op vleesbereidingen. Deze komen in een duurzame productiekeuken tot stand met eerlijke Nederlandse grondstoffen. Ook wordt er gekeken naar smaken en authentieke recepten en minder naar de hippe. “Daar is al zoveel aanbod in. Door dicht bij de kern te blijven en het simpel te houden, is het in deze tijd gemakkelijker om je als ondernemer te onderscheiden”. Anne haalt haar marketing- en receptinspiratie voornamelijk van Pinterest, haar creativiteitsbijbel. Ook kijkt ze naar andere branches, andere landen en trendrapporten. Daarbij probeert ze wel haar eigen ideeën te behouden en niet achter de meute aan te lopen. “Traditionele gerechten creatief vormgeven, maar vooral niet te gek willen doen”.

SAMSAM’s mini rookworstje

Het rookworstje dat in de week van 16 november te bestellen is bij de Familiebox is een rookworstje met een gouden randje. De worst wordt met succes door een van SAMSAM’s keukens geheel huisgemaakt en gerookt, en dat met succes: al jaren pakt het recept de gouden prijs in de rookworstwedstrijden in de slagerswereld. Ook dit jaar heeft het weer goud gewonnen en daar is SAMSAM natuurlijk ontzettend trots op!

“Ik hoop dat jullie in de toekomst nog veel mooie SAMSAM producten mogen proeven. Bijzondere producten die jullie niet snel thuis zullen maken of juist heerlijke klassiekers. Wij hopen jullie met onze producten mee te nemen naar anthentieke smaken in een modern jasje”.


Nieuwsgierig geworden? Bestel de box uiterlijk 10 november 23.59 uur op defamiliebox.nl